söndag 21 oktober 2007

Knösö

2007-10-21
Det var längesedan jag var ute och paddlade, så det var riktigt skönt att komma ut på en liten tur idag. Jag tog bilen och körde bort till Knösö och sjösatte på badplatsen där. Det var många som var ute och gick och njöt av det fina höstvädret idag, så det blev mycket prat med förbipasserande innan jag kom i sittbrunnen.


Men väl i sittbrunnen paddlade jag ut ur viken och rakt öster ut mot Trummenäs (där Mormor och Morfar bor). Det märktes att jag inte paddlat på ett tag för det tog en stund att få till allt. den där sköna frihets känslan infann sig i och för sig direkt, men kapellet var lite snett och dräkten var lite bullsig under flytvästen och sättet lite konstigt och så vidare, men efter lite små fixande så var allt som vanligt igen (supergott).


Mormor & Morfars hus


När jag kom fram till Tummenäs udde möte Morfar upp på bryggan och Mormor hade precis börjat med maten, så mätt efter maten och belåten efter turen körde dom mig tillbaka till bilen på Knösö. Och det är ju väldigt lyxigt att ha släkt längs kusten som man kan våldgästa med kajaken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Svana o Björn för den goda Chili Con Carne´n idag till lunch! Det ser jättemysigt ut på havet när det är så där lugnt, hoppas du kommer ut snart igen innan det bli för kallt! (Bättre o paddla än att kolla lägenhet)
Krama alla!
Mamma

Björn Svensson sa...

Hej Mor
Ja det är nog bättre att paddla än att kolla lägenhet, men jag hade velat se hur fin eran blir. Vi sticker dit i veckan istället ;-)
// Björn S

Anonym sa...

Vilken härlig tur, Björn! Hade du haft en K-2 hade jag gärna hängt på *s*. Middag hos Karin o Henry hade ju inte varit fel heller =)
Blir också påmind om att jag missade lägenhetsvisning idag.... du vet..... nyfiken som man är *hehe*.... men jag kanske får chans att kolla på nån framöver ;)
Kram