söndag 15 juni 2008

Mini surf

2008-06-15

Det har blåst en del dom senaste dagarna, så när jag paddlade ut från Skillingenäs badplats idag var det inte utan att frisyrer blev lite tilltuffsad.

På väg ut mot Vanö



Paddlade öster ut mot Vanö och Rollsö. Men nu blir det ju inte direkt någon höjd på vågorna så här inomskärs, men snitthöjden var nog runt en halv meter på sydsidorna av Rollsö och Vanö och det räckte bra för mig som inte surfat så mycket (frivilligt) innan.

Mellan Vanö och Rollsö



Jag fick till ett par riktigt långa surfar och det är ju hur kul som helst när man bara sitter där och styr. Är sugen på att hitta något ställe där man kan surfa in mot en strand, för vid ett par tillfällen var jag på väg in i stenarna följt av berget på Vanö. Annars tyckte jag nog att det var ett bra nybörjar ställe för in mellan öarna dog vågorna bort fort och det blev nästan plattvatten att hämta nya krafter på.

Inga kommentarer: