torsdag 14 juni 2007

Tallholmen

Torsdag 2007-06-14

Sjösättning

Körde ner och sjösatte vid Tallholmen idag. Blåste en del när jag körde ner så jag tänkte att jag skulle ut och leta lite vågor(JA det är lä i viken där jag sjösatte). Men det mojnade snabbt av, och vinden var västlig så jag skulle behöva paddla ut en bit för att hitta några vågor och det skulle nästan vara bleke innan jag är där.

Så det blev en runda runt Nöthö och Ramsö på norrsidan och sedan vidare in i viken vid Sjuhalla och söder om Ramsö och sedan en runda upp i Nättrabyån. På väg ut från ån träffade jag Styrbjörn som var i full färd att sjösätta sin kajak. Styrbjörn som jag träffade när jag var på nytäppetträffen var på väg ut för att köra sin vanliga kvällsgymnastik.

Styrbjörn

Kvällsgymnastik

Det var en trevlig tur trotts att vågorna uteblev, och det är alltid kul när man stöter på andra kajakpaddlare

1 kommentar:

Anonym sa...

illo! ese agua tiene que estar fría de cohones!!
animo campeón