lördag 16 juni 2007

Slädö

2007-06-15

Efter lite telofonkontakt med Erik så bestämde jag mig för att sticka ut en runda. Vi sjösatte vid Kuggebodabadplats och paddlade söder ut mellan Torkö och fastlandet. Sedan rundade vi Torkö och gled in mellan Vagnö och Almö, vidare ut och rundade Arpö för att tillsist landa på Slädös sydsida där vi slog upp våra tält.

Fin utsikt från tältet

Erik med en av öns många hästar

Ljungskär

Det var kanon skönt att komma ut och lufta tältet lite, och tjata en massa kajaknörd saker.

3 kommentarer:

eriksjos sa...

Ja, det var kanontrevligt! Började blåsa rejält, men jag paddlade i alla fall en liten sväng.
Vilken fin färg det är på Aktot!!

Björn Svensson sa...

Vad bra att du kom ut en liten runda ialla fall.

PS Från ganska säkra källor är hästarn identifierade till Islands hästar, Tänkte om du låg sömnlös över detta huvudbry.

BJörn S

ps sa...

Gräspollen + hästar! Det är inget för mig...

Fin tur annars förstår jag!