måndag 18 juni 2007

Rollning

2007-06-18
jag

Idag paddlade jag och Styrbjörn ut för att plaska lite, framför allt för att jag ville träna lite mer på min roll.
Med någon i vattnet är det mycket lättare och roligare att öva, dels för att man slipper få en wet-exit varje gång man misslyckas och dels för att någon kan tala om vad man gjort för fel (ganska svårt att se själv upp och ner och under vattnet). Styrbjörn som paddlat i ett halv år är en baddare på att rolla så det var kanon att ha honom vid sidan som lärare.

Det gick väl hyfsat för mig även om kajaken inte ville upp på rätt köl lika många gånger som jag ville men det känns som det är på gång.

Tyvärr har jag inga bilder på själva plaskadet då mobilen (tar alla mina kort med mobilkameran) fick ligga i fika luckan.

Inga kommentarer: