tisdag 10 juli 2007

En liten promenad

Tisdag 2007-07-10

Inget paddlande idag, men jag vaknade ganska tidigt och resten av huset sov. Clara minstingen i familjen vaknade strax efter mig så jag fick sällskap till frukosten. Både Clara och jag blev ganska rastlösa av att höra alla snarka.
Stigen längs bondens fält

Så vi (eller mest jag eftersom att Clara snart är 1 och bara hänger på vad jag gör) bestämde oss för en skogs promenad. Sagt och gjort en stig genom skogen tog oss ganska snabbt ner till Mjövikstrand, där vi hittade en stenspång i vassen som ledde ut till en liten fin ö. Vi satte oss en stund och myste på öns (Hittar inget namn på ön) södersida och tittade på båtar och fåglar.
Clara

Fin Vy från ön

Efter en stund mys gick vi hem och upptäckte att resten av familjen saktligen hade börjat att vakna. Så efter lite frisk morgonluft i slapphetens tecken var det dags att börja med vardagsbestyr en igen. Men det är otroligt vad lite det behövs för att man skall gå ner i varv och se saker lite lättare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Björn!
Vilken härlig start på dagen och vilka fina bilder.
Ni verkar ha bättre väder där nere.
Här har det varit dimma och regn några dagar.

// Kristoffer

Björn Svensson sa...

Hej kristoffer
Tack. Jo nu börjar vädret ornda till sig om man är soldyrkare, annars är det bra för det har regnat som bara den ett par dagar, så man kunnde nästan paddla på tomten.

// Björn S