onsdag 29 augusti 2007

Kvällsrunda

2007-08-29
Eftersom delar av familjen har blivit hästägare, satt jag helt plötsligt själv hemma idag då svana och barnen tyckte att hästen var ett mycket trevligare sällskap än mig. Jag behövde inte fundera särskilt länge på vad jag skulle hitta på då.

En fripassagerare

Jag sjösatte nere vid Tallholmen som vanligt, och paddlade västerut mot haglö. Det hängde stora tunga reng moln i luften så jag tog min jacka (GUL futgitive) ifall det skulle komma en skur, och gissa om det gjorde det himlen öppnade sig totalt. Det var en väldigt vacker och mäktig syn.

Lika snabbt som regnet kom lika snabbt var det över och det blev bleke med en gång. Jag rundade Haglö och där vid en av bryggorna låg tre små öppna båtar som troligtvis överaskats av regnet, för dom satt hela bunten och tryckte under ett träd och båtarna låg utan drag eller ankare.


Regnbågen tittade fram


På vägen tillbaka mot Tallholmen såg jag en mycket stiligt stolpe i vattnet med en björn högst uppe som dekoration. Vet ej vad det är för sjömärke, men en fritolkning bör ju vara att det talar om vem som äger denna bit tomt (läses vatten).


Björn på en stolpe
Det blev en vacker kvällspaddling och om jag ej glömt mitt snus hemma hade det nog blivit en liten runda in i Borgmästarefjärden oxå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaså du har gått och blivit markägare (vattenägare) utanför Tallholmen det är ju inte dåligt.
Va roligt att både Svana och du har fått varsin hobby att pyssla med.
Kram
Mamma