torsdag 13 september 2007

Frukostpaddling

2007-09-13

Nu har jag jobbat i nästan två veckor och det är konstigt hur snabbt man vänjer sig, efter bara ett par timma på min första dag efter ledigheten var allt precis som om man aldrig hade varit borta.

Frukost vy

Hursom helst det har varit mycket pyssel med en det ena en det andra under dessa två veckor, så paddlingen har fått stryka lite på foten men idag kom jag ut på något som jag gjort mycket förra hösten. Nämligen att dom veckor jag jobbar natt och vaknar framåt 13.00 - 14.00 taget så är det bara att packa ner lite frukost och paddla ut till någon ö och bara slappa ett tag.

Idag blev det sjösättning nere vid Skillingenäs västsida och raka vägen ut till Haglös norrsida där frukosten intogs. Sedan rundade jag Haglö och paddlade en bit öster ut och rundade Rosslö med urs och sedan tillbaka.


Inte så många paddlade kilometer men det är så oerhört gott att bara kom ut på sjön en stund. Tycker det är en perfekt tid ute nu, varken för varmt eller för kallt och man är rätt ensam när man kryssar fram mellan öarna. Vattnet börjar också bli väldigt klart och om några veckor så börjar även träden att klä sig i sina fina höstfärger.

6 kommentarer:

eriksjos sa...

Frukostpaddling låter kanongött! Helt rätt att sticka ut lite.
Du kan väl tjoa till när det börjar bli höstfärger ute på öarna?!

Björn Svensson sa...

Hej Erik
Absolut skall jag hojja till om det. Men man får vara på hugget för det går kvickt från det att träden är som finast tills det att dom är kala.

Anonym sa...

Tänkte just på dej idag, Björn. Jag var ute med Petson och njöt av det ljuvliga vädret. Passade på att ta en runda ut till udden där Tobbe o Anna vigdes.... då tänkte... wow, idag är det ju en helt perfekt paddeldag =)
Skönt att du hade tillfälle att njuta av din ledighet på ett så härligt sätt.
Ha det bäst!
Kram

Anonym sa...

Kul att du kom iväg på en liten runda idag när det har varit så fint, för det ska tydligen bli dåligt väder i helgen.
Krama alla!
Mamma

Anonym sa...

Idag har det varit en dag, som gjuten för paddling... i alla fall efter lunch. Hoppas att du har kunnat utnyttja den =)
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram

Björn Svensson sa...

Hej Majsan
Nää tyvärr inget paddlande idag, Svana är i Stockholm på "ladys night". Men Mor har bjudit på köttfärs limpa (mums) så det har varit en kanon dag ändå :-)