söndag 3 februari 2008

2008-02-03

Det har blåst en hel del dom sista veckorna och denna helg var tyvärr inget undantag. Så det var med otroligt blandade känslor som jag körde ut mot Senoren där dagens sjösättning var bestämd. Jag var lite tidig så jag jag gick en sväng på badplatsen och det blåste rejält så dom blandade känlorna tilltog mer och mer.

Göran kollar vatten temperaturen


Hade slängt iväg ett mail på kajaktur i veckan men intresset var svalt, men Magnus och Göran och Veronica dök upp i utsatt tid och rätt som det var satt jag kajaken. Det är konstigt att man aldrig lär sig!! hur motigt det änn är i början så tar det inte många paddel tag förrän man stor trivs i sittbrunnen.



Skim parkering

Vågorna höll sig på en lagom rolig nivå, men däremot gjorde motvinden att det mest blev lite snirklande på läsidor runt öarna. Och naturligvis en rejäll fika pause.

Magnus & Göran


Det var lite halv kallt och blåsigt, men otroligt skönt att komma ut och andas lite friskluft. Ett perfekt sätt att avsluta en vecka på.

7 kommentarer:

KajakSyd sa...

Hej Björn!
Tack för en trevlig dag! Du hann några minuter före med din blogg... Ha det gott!

Sonja sa...

Åååååh, vad avundsjuk jag blev! Hade gärna varit med. Hoppas verkligen att min torrdräkt anländer snart. Hör gärna av dig när det blir nya turer.

Björn Svensson sa...

Hej
Kajaksyd: Tack själva det var kanon fint att komma ut lite.

Sonja: Vi hör självklart av oss vid nästa tur.

/Björn S

Anonym sa...

Hej Björn!

Det där ser ju kanon ut!!
Va "lite" orolig när jag tittade ut genom fönstren här hemma, för utanför Saltösund gick det riktiga vitingar.
Kram till er alla
Mamma

Anonym sa...

Hej,
Ja det var roligt igår även om det ibland var som en roddmaskin på gymmet, paddlade och paddlade men kom inget framåt, men det gick ju desto fortare åt andra hållet :-)

Ha det bra tills nästa gång.
//Magnus

Majsan sa...

Ni är inte dåliga som ger er ut i sånt skitväder! Men visst.... det ska ju var lite utmaning också =))
Det ser i alla fall härligt ut... bättre än att ligga i magsjuka *s*
Men jag förstår att mamma var "lite" orolig ;)

Björn Svensson sa...

Hej Majsan
Ja magsjuka är inte kul, hade det för några veckor sedan och jag har inte haft det på säkert 10år. Snacka om att jag fick så jag teg när jag som vanligt stoltserade runt som en tupp medans dom låg och ojjade sig om spyor och magont.
Och en mammas jobb är nog att vara nervös och orolig ;-)