måndag 19 maj 2008

I-lands problem

2008-05-19

När jag och barnen skulle åka ner och säga hej till min mamma som flyttat ut i sommar stugan över helgen, tänkte jag att kajaken skulle få följa med och att jag skulle bada och plaska lite med den. Då visar det säg att jag har fel bil hemma, en bil med ett takräcke fast monterat från fabrik men det är betydligt bredare, så vanliga kajakfästen passar ej.


Lite lagom förbannad på Franska bil byggare börjar jag fundera lite på en lösning, Jag tycker nämligen inte att man kan ha två bilar och bara köra kajaken på en av dom. Lösning blev Stefan en arbetskamrat som i vanliga fall svetsar små vältar på jobbet. Och nu är resultatet färdigt och mitt i-lands problem är löst (ett stort tack till Stefan). En annan fördel med dom nya är att dom är inte i någon tråkig svart kulör som standard saker ha en tendens att vara i.

Inga kommentarer: