söndag 4 maj 2008

Ramsö

2008-05-04

Så var det dags för en långhelg, närmre 5 dagar för min del vilket verkligen var skönt. Men trots så många dagar ledigt har det bara blivit en paddeltur på ett par timmar.


Men å andra sidan har det blivit mycket gjort hemma, och paddelturen sådär lugn och skön som bara en paddeltur kan vara.


Jag sjösatte nere vid badplatsen på skillingenäs som vanligt, fast nu får man nog leta upp sig något annat ställe att på för nu börjar det ligga folk och sola och bada där.


Jag paddlade öster ut och snirklade lite mellan diverse öar. Många utav våra fåglar simmade runt med sina ungar så det blev att hålla ut från strandkanterna för att inte skrämma dom små dunfjunen. Jag intog lunch på Ramsö och efter det paddlande jag i princip raka vägen tillbaka till Skillingenäs. Där jag avslutade turen med ett bad utan kajak det var förvånansvärt varmt i vattnet. Skönt som attan det känns verkligen att sommaren är på väg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Menar du på fullt allvar att du har badat i havet??!!
Jag tror det ligger lite ljug bakom detta:))
Kramis
Mamma

Majsan sa...

Jag tror också att det ligger lite ljug i badet *s*..... säkert hade du torrdräkt eller nåt på dej *hehe*
Visst har det varit en ljuvlig helg!
Kram